1 februari 2016

Edese musea juist ook voor Edenaren

De SGP-fractie Ede heeft donderdag 28 januari 2016 het Nederlands Tegelmuseum in Otterlo bezocht. De gemeente Ede is op dit moment bezig met een nieuwe cultuurnota. Voor de SGP een mooi moment om te luisteren naar de mensen van de praktijk. Eens per 4 weken gaat de SGP-fractie op werkbezoek; zodat je weet wat de echte problemen zijn. Bij het bezoek aan het Nederlands Tegelmuseum wilde we meer weten over de museumsector in Ede. Opvallend was om te horen dat vooral toeristen het tegelmuseum bezoeken; maar dat veel inwoners van Ede het museum niet kennen. De SGP vindt dat de musea waaraan we als gemeente subsidie geven, zeker ook de Edenaren van deze musea gebruik moeten maken. Een mooi speerpunt voor de nieuwe cultuurnota. Nog een tip: Wellicht een idee om als kiesvereniging in een museum te vergaderen? (Foto's: SGP-fractie voor De Gelukkige Olifant uit de vakantievilla van koningin Juliana en prins Bernhard / Rondleiding SGP-fractie in het museum). ?