21 december 2020

Gerrit Flier nieuwe fractievoorzitter en beoogd lijsttrekker SGP Ede

Gerrit Flier volgt Nico van der Poel op als fractievoorzitter van de SGP Ede. De wisseling van de wacht vindt plaats per 1 januari 2021. Hij was in de raadsperiode 2010-2014 fractievolger en is sinds 2014 lid van de gemeenteraad. Het bestuur van de Gemeentelijke Afdeling van de SGP heeft hem voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van D.V. 2022. Op de ledenvergadering die aankomende maart wordt gehouden zullen de leden stemmen over de voordracht als lijsttrekker.

Gerrit Flier is 41 jaar, woonachtig in Wekerom, getrouwd en vader van 4 kinderen en werkzaam bij Van Silfhout Fiscaal in Barneveld als zelfstandig fiscalist. Gerrit Flier heeft zich breed ontwikkeld en is een netwerker; een mooie basis voor een goede campagne.

Lambert Kisteman (voorzitter Gemeentelijke Afdeling SGP Ede): “Gerrit Flier is door het bestuur voorgedragen als lijsttrekker. Om hem de kans te geven om zich voor te bereiden op het lijsttrekkerschap neemt hij nu de voorzittershamer over van Nico van der Poel. We zijn hem erkentelijk voor zijn inzet als fractievoorzitter en lijsttrekker in de afgelopen jaren, al bijna 19 jaar maakt hij deel uit van de Edese gemeenteraad.’’

Gerrit Flier: ‘’Mijn beoogd lijsttrekkerschap is voorsorteren op een belangrijke taak, temeer omdat de SGP op dit moment de grootste politieke partij van de Gemeente Ede is. Dit brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee waarvoor steun nodig is van het bestuur, de fractie en onze leden. Bovenal is Gods onmisbare leiding nodig om het hart van de SGP-boodschap uit te dragen in onze gemeente, maar ook het voortouw te nemen in debat en onderwerpen zowel lokaal als regionaal. Als nieuwe fractievoorzitter wil ik over grenzen heen me richten op het zoeken naar verbindingen binnen de gemeenteraad en daarbuiten.’’

Nico van der Poel: ‘’We staan in onze gemeente voor grote uitdagingen op het gebied van wonen, landbouw en energietransitie. Als fractievoorzitter vraagt dat veel tijd en inzet, ik wens Gerrit daarbij alle succes toe, persoonlijk zal ik mij in de huidige periode in ieder geval nog politiek actief inzetten als raadslid in onze gemeente!’’

Ede, 21 december 2020