13 april 2016

Nico van der Poel nieuwe fractievoorzitter SGP Ede

Nico van der Poel wordt de nieuwe fractievoorzitter in de SGP-fractie van de gemeente Ede. De huidige fractievoorzitter, Breunis van de Weerd, hoopt namelijk op 27 mei geïnstalleerd te worden als burgemeester van Nunspeet. Hij zal daarom afscheid nemen van de Edese gemeenteraad. Van der Poel was al eerder fractievoorzitter: van 2010 tot 2014. In hem heeft de SGP-fractie een ervaren opvolger gevonden voor Van de Weerd. Arnold Versteeg zal plaatsvervangend fractievoorzitter worden in plaats van Nico van der Poel. Ook hij heeft jarenlang zijn sporen verdiend in de Edese gemeenteraad.

Kees van Wolfswinkel zal de lege raadszetel innnemen. Hij was al fractievolger en in die hoedanigheid woordvoerder voor het sociaal domein. Die rol zal hij nu als raadslid gaan invullen. Van Wolfswinkel is 45 jaar, woont in Ede en werkt als manager financiën bij Adullam gehandicaptenzorg in Barneveld. In zijn plaats zal Gerrit Heij uit Ede als fractievolger benoemd worden. Heij is 40 jaar en werkzaam als commercieel medewerker bij de Erdee Media Groep.

Nico van der Poel, de nieuwe fractievoorzitter

Kees van Wolfswinkel, nieuw raadslid

Gerrit Heij, de nieuwe fractievolger