21 februari 2019

SGP bezoekt gedupeerden zonnevelden de Kraats Bennekom.

‘Coalitie Ede in de greep van GroenLinks.’

Afgelopen vrijdag heeft de Edese SGP-fractie en een delegatie van de Statenfractie uit de SGP Gelderland de gedupeerden van de zonnevelden in de Kraats bezocht.

Vorige week donderdag stemde een groot deel van de Edese gemeenteraad in met het voorstel om zonnepanelen op landbouwgrond te plaatsen. De SGP-fractie heeft zich tot het uiterste verzet om dit onmogelijk te maken. Maar helaas. Wat we zien is dat de collegepartijen door hun collegepartner GroenLinks gedwongen worden om zulke besluiten te nemen.

Omwonenden en boeren maken zich grote zorgen over de plannen van het college! ‘We moeten met elkaar werken aan een energieneutraal Ede, maar niet tegen elke prijs! Eerst moeten we werken om bedrijventerreinen, daken en andere braakliggende stukken vol te krijgen met zonnepanelen. Ook zal er gekeken moeten worden naar alternatieven, windmolens zijn veel productiever door de jaargetijden heen en hebben meer draagvlak onder inwoners.’ Volgens SGP raadslid Arnold Versteeg.

Tevens vond er een afsluitend gesprek plaats met inwoners, ondernemers en verenigingen die grote zorgen hebben met betrekking tot de snelfietsroute.

Er zijn grote zorgen over de verkeersveiligheid met name rondom de Edeseweg.

We doen ons uiterste best deze zorgen te adressen bij de verantwoordelijk wethouder en te werken aan een oplossing waar iedereen mee kan leven’ aldus raadslid Arnold Versteeg.

De Statenfractie van de SGP zal de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten houden, aangezien er veel geld vanuit de provincie mee gemoeid is. ‘Leefbaarheid en haalbaarheid voor iedere inwoner moet het uitgangspunt zijn’ volgens SGP-statenlid Mulder.