25 maart 2016

SGP-fractie geïnspireerd door werkbezoek Wekeromse bedrijven

Maandelijks gaan we met fractieleden en –volgers van de SGP op bij een onderneming of instelling in de gemeente Ede. Op 17 maart waren we te gast geweest in het mooie dorp Wekerom, bij Machinefabriek Heij aan de Lenderinkweg. Ondernemer Mart Heij vertelde ons over de werkzaamheden en activiteiten van dit bedrijf en gaf ons een rondleiding.

Vervolgens bezochten we het nabijgelegen pand van Riwema B.V., een technische groothandel. Nu is het bedrijf nog aan de Lenderinkweg gevestigd, maar het zal op korte termijn verhuizen naar het nieuwe bedrijventerrein in Wekerom. Het bedrijf zal hier huisvesten in het eerst gebouwde pand, een bedrijfsverzamelgebouw met de naam De Kuif.

Het huidige pand van Riwema zal gebruikt gaan worden voor de activiteiten van Machinefabriek Heij, die daarmee een ruimtetekort oplost.

De heer Heij, eigenaar van beide bedrijven, was zeer positief over de medewerking van de gemeente Ede en alle betrokkenen bij de verhuizing. Hij sprak zijn verwondering uit over de perfecte samenwerking tussen alle afdelingen die bezig zijn geweest met het afgeven van de benodigde vergunningen. Over enkele weken zal Riwema zijn intrek nemen in het nieuwe pand. Een mooie aanwinst voor het bedrijventerrein op deze zichtlocatie in het centrum van Wekerom! De SGP wenst Riwema veel succes op hun nieuwe locatie en Machinefabriek Heij met de daarmee vrijkomende uitbreidingsmogelijkheid.

Pieter Kool, raadslid

Impressie van het bedrijsverzamelgebouw De Kuif op het nieuwe bedrijventerrein in Wekerom.

Machinefabriek Heij, Wekerom.