18 mei 2017

SGP-fractie op werkbezoek bij nieuwe kerk Lunteren

Op donderdagmiddag 18 mei zijn verschillende SGP-fractieleden op werkbezoek geweest bij de nieuwe kerk van de Hersteld Hervormde Gemeente te Lunteren. Ook hebben we in overleg een uitnodiging uit laten gaan naar de fracties van de Christen Unie en het CDA. Enkele leden van die fracties waren ook aanwezig.

De heer T. van de Lagemaat, directeur van Bouwbedrijf Nap, heeft uitleg gegeven over de bouw. De bouw loopt op schema en voor het eind van het jaar hoopt de aannemer het bouwwerk op te leveren.

Na kennis genomen te hebben van het verloop van de bouw hebben we een bezichtiging gekregen in het gebouw. Alle verdiepingen zijn bezocht en bekeken. Het wordt een mooi doelmatig kerkgebouw met een prachtige bouwstijl. Sober, netjes en toch duidelijk een kerkgebouw met alle benodigde faciliteiten die nodig zijn. De ruimtes kunnen doelmatig worden ingezet voor alle soorten van gemeente werk. Zowel de jeugd als de ouderen zullen zich er thuis voelen.

De leden van de diverse fracties waren onder de indruk van dit mooie bouwwerk.

Pieter Kool, raadslid