19 oktober 2019

Spanning om de toekomst van boeren en de natuur

Het kan niemand ontgaan zijn: boeren zijn boos. Het stikstofprobleem was de spreekwoordelijke druppel. De belangen van boeren lijken de botsen met die van de natuur. Ook in Ede, midden op het natuurrijke Veluwe. Wat nu? Binnenkort verschijnt de SGP-Klanken, waarin we hier ook aandacht aan willen besteden. We bekijken het vanuit drie kanten: de boer, de lokale- en de provinciale politiek.

In dit artikel laten we Bart Kemp, schapenhouder in Ede en initiatiefnemer van het boerenprotest, aan het woord, die naar eigen zeggen in z’n eentje geen gehoor vindt in Den Haag, maar met 21 duizend boeren wel.

Ook Bert van Roekel, fractievolger SGP Ede. SGP Ede vindt het belangrijk, dat voor de boeren een klimaat gecreëerd wordt, waarin het mogelijk blijft om te ontwikkelen en de ondernemen.

Tenslotte Bennie Wijnne, SGP-Statenlid provincie Gelderland, omdat Provincies spelen een grote rol op dit thema en wat de SGP (hoewel een kleine fractie) hierin betekent.

Het volledige interview kunt u binnenkort lezen in de SGP-Klanken. Houd uw brievenbus in de gaten!