26 januari 2022

Vlammend einde van SGP-bezoek aan brandweerpost Otterlo

SGP Ede bedankt jaarlijks aan het einde van het jaar onze hulpverleners in de dorpen en Ede. 2021 was de brandweerpost Otterlo aan de beurt.

De raadsleden Arnold Versteeg, Pieter Kool en Gerrit Flier, samen met de bestuursleden Cor Anker en Arend van ’t Hul gingen de donderdagavond voor oudjaarsdag op bezoek om de brandweervrouwen en -mannen te verrassen met een taart.

Tijdens het bezoek werd teruggekeken op het afgelopen jaar. Veel onderwerpen kwamen voorbij. Ondere andere: Hoeveel incidenten zijn er geweest? Lukt het om met de vrijwilligers de post te blijven bemensen? Ook wordt er door de Brandweer Otterlo uitgekeken naar hun nieuwe brandweerauto die in bestelling is. Als SGP hebben we ook gezien dat de post te klein is voor het materieel en dat de first responder buiten moet staan vanwege dit ruimtegebrek. Er wordt gewerkt aan een oplossing en de SGP gunt ze van harte een nieuwe ruimte die voldoet aan de eisen van de tijd.

Als afsluiter kregen we een rondleiding door het gebouw. Dit werd echter abrupt afgebroken vanwege een brandmelding aan de Laarweg in Harskamp. Deze brand werd vanwege de omvang opgeschaald, waardoor Otterlo ook moest uitrukken. We hebben de brandweervrouwen en -mannen zien uitrukken en we zijn trots op de inzet van deze hulpverleners. Zo kreeg ons bezoek een vlammend einde!